God tennisadfærd

Tal pænt til alle – også under spillet.

Tal pænt og reelt om klubben.

Tag godt imod gæster i klubben.

Anvend egnet tennispåklædning under spillet og spil ikke med bar overkrop.

Undlad at ryge på eller ved banerne. I tennishallen er rygning forbudt.

Udvis hensyn til de øvrige spillere på anlægget:

• Råb ikke fra bane til bane eller på anlægget generelt.
  • Undgå forstyrrelser ved brug af mobiltelefon.
  • Giv kun ”gode råd”, når du bliver spurgt.
  • Undgå ”ved lejlighed” i utide.
  • Overhold den bookede spilletid, mød ikke op på din bane før tid og forlad banen i god ro og orden efter afsluttet spil. I tennishallen anses tiden på uret på væggen for at være aktuel tid.
  • Passér kun nabobanerne ved passende spilpauser på disse.

Rengøring/oprydning på baner og anlæg og brug heraf:

• På udendørsbaner anvendes kun grusbanesko eller allround-tennissko. I tennishallen anvendes kun indendørssko, hvis såler ikke smitter af på underlaget.
  • Rengør udendørsbanerne efter ophængte anvisninger. Afsæt minimum fem minutter hertil.
  • Hæng redskaberne op efter brug.
  • Vand udendørsbanen, hvis det er nødvendigt.
  • Ryd op på bænken og omkring banen, husk bolde og andet udstyr og anvend kurvene til affald.
  • Hold orden i klubhus, køkken, tennishal, baderum osv. og overhold reglerne for affaldssortering.
  • Brug vaskebakkerne med dertilhørende børster til udendørssko, før du går ind i klubhuset eller tennishallen.
  • Hvis du bruger grillen, så efterlad den slukket, rengjort og beskyttet mod vind og vejr.
  • Sæt anvendt inventar på plads, mærk din mad i køleskabet med dit navn eller tag din mad med hjem.
  • Hvis du bruger lysanlægget på bane 1-3, så husk at slukke for lyset efter afsluttet spil.
  • Hvis du er sidste person i hallen i vintermånederne, og varmeanlægget ikke kører, så slå det venligst til, når du går hjem.

Bestyrelsen i ETK, april 2024