Træning til alle aldersgrupper på alle niveauer

Træningsmuligheder

Esbjerg Tennis Klub udbyder træning til alle aldersgrupper på alle niveauer. Da klubben råder over flest udendørsbaner, er der flest træningsaktiviteter i udendørssæsonen, maj til september. Der tilbydes også træning indendørs i et mere begrænset omfang i vinterhalvåret, oktober til april. Se det gældende træningstilbud under punktet “træningsprogram” her på hjemmesiden.

Forudsætning for at modtage træning

For at kunne tilmelde dig et hold og dermed modtage træning af klubbens professionelle træner og dygtige assistenttrænere, skal du være medlem af Esbjerg Tennis Klub. Som ungdomsspiller (under 18 år) er der specielt gode muligheder for at træne i udendørssæsonen, men der tilbydes også begrænset træning indendørs.

fra 3 til 18 år

Tennistræning for Børn, Unge & Studerende

Vi anbefaler Skum-tennis i inde-sæsonen til både senior og junior, hvilket er perfekt til at fokusere på grundslag og få god teknik!

Vi kalder holdtræning for Tennisskolen

Træningen for børn og unge er bygget op omkring TENNISSKOLEN, som er et tilbud til begyndere og let øvede. Hvis du er i tvivl om hvilket træningspas der passer til dit barn, er du meget velkommen til at kontakte klubben.

Elite / Udtaget holdtræning

Hvis du har niveau eller talent til at spille på klubbens hold, vil du blive tilbudt plads på vores særlige udvalgte hold. Her skal du have DTF-licens og kunne stille dig til rådighed for klubbens hold. Kontakt klubbens Cheftræner for spørgsmål eller yderligere information.

Studietennis

Hvis du er studerende har vi justerede medlemspriser og tilbud om træning og tennis-hygge med andre studerende, se det aktuelle træningsprogram.

Har det fanget interessen?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Over 18 år

Senior tennistræning

Seniorintroduktion – nybegyndere: Hvis du er helt ny til tennis anbefaler vi at du møder op til vores seniorintroduktion. Tjek træningsprogrammet for dette års ugedag og tidspunkt, samt Facebook for aktuelle informationer. Tilbydes udelukkende i udesæsonen.

Onsdagstræf – letøvede

Holdet er for øvede motionister, der gerne vil forbedre teknikken og som samtidig værdsætter det sociale aspekt. Holdet er lige noget for dig, der ikke har en fast makker at spille med, eller for jer der ønsker at spille mod forskellige modstandere og på den måde udfordre dit eget niveau. Der er om onsdagen et lille traktement til fremmødte motionister, for at underbygge og styrke det sociale klubfællesskab. Onsdagstræning kræver blot at du har købt et medlemskab af ETK, og tilbydes udelukkende i udesæsonen.

Seniortræning – begyndere og øvede

Tjek programmet for aktuelle hold og træningstider

Øvede seniorer

Hvis du er seniorspiller med niveau og ønsker at modtage træning, bedes du henvende dig til klubbens Cheftræner for at høre om mulighederne.

Tøse Tennis

Piger, Damer, Tøser mellem 16 år og ? hygger sig med øvelser og småspil. Holdet er henvendt til voksne begyndere, som vægter grin og sjovt samvær lige så højt som det at lære tennisspillets grundslag. Tøse Tennis udbydes både i ude- og indesæsonen – se det gældende program for tidspunkt.